Villa Dobra

VIR Sziget szállás 2006 óta

Kisfilmek a szigetről és a környékről

kalandra_fel_logo

Delfin túra - Olib sziget snorkeling
Reggel 10 óra körül indultunk a szomszédos Olib sziget felé abban a reményben, hogy a csendes, tükörsima tengeren észreveszünk majd néhány delfint. Félórás hajókázás után meg is pillantottunk egy 7-8 fős delfincsaládot. Eléjük mentünk hajóval, majd leállítottuk a motort és bevártuk őket. Néhány perc múlva meg is érkeztek, ott úsztak a hajó körül, míg mi csendben megvártuk, hogy tovább haladjanak. Folytattuk utunkat Olib szigete felé, ahol térkép alapján kinéztünk 2 homokos öblöt. Menet közben búvárkodtunk kicsit a sziget közelében. Az öblök pontosan olyanok voltak, amire számítottunk, kristálytiszta víz, azúrkék tenger.
A szezon kedvence - aktív szórakozás

Kora délelőtt indultunk Vir kis szomszédjához, a Skolic szigetecskére. Ez a kis sziget csak csónakkal/hajóval közelíthető meg, nagyon apró, területe kevesebb, mint fél négyzetkilométer. Most nem motoros hajóval, hanem kajakkal mentünk.

Az utcavégi strandról indulva, megkerülve Vir délkeleti csücskét, féróla alatt oda is értünk. Meglepődtünk azon,hogy milyen stabil ez a tengeri kajak. Már többször jártunk itt, de így kajakkal kicsit 'túrás' hangulatban értünk partot.

Strandoltunk, elfogyasztottuk a bekészített enni-innivalónkat, napozgattunk, majd elindultunk hazafelé.

Délutánra kicsit megerősödött az ide jellemző termikus szél, a 'Tramontana', meglepően tapasztaltuk, hogy a nagyobb hullámokon is milyen stabil maradt a kajak.

Visszafelé a szembeszél miatt kicsit több mint félóra volt az út, de nem fáradtunk el és eldöntöttük, hogy legközelebb egy merészebb túrára is vállalkozunk a kajakkal.

Sakarun, a fehérhomokos paradicsom

Reggel 9 óra körül indultunk a szomszédos szigetek egyikére hajóval, pontosabban a Dugi Otok külső oldala felől megközelíthető kis belső öbölbe, ahol a mendemondák szerint egy valódi, fehér homokos strandot találunk, gyönyörű türkizkék vízzel, mintha csak a trópusokon járnánk. Az út első felében - elhagyva Vir sziget déli partvidékét- megcéloztuk Molat szigetecske délkeleti partjait, ahol az apró kis szigetek között jutottunk ki a nyílt tengeri oldalra. A leírások szerint itt érdemes megállni, mert egy elsüllyedt hajóroncsnál búvárkodhatunk. Meg is találtuk a roncsot, mert még az árbóc mindig kiállt a vízből. Sima szemüveggel és pipával is lehetett merülni, mert nincs mélyen, kb. 4-5 méteren lehet a roncs. Érdemes volt, nagyon sok szép halat láttunk. Folytattuk utunkat a Dugi Otok külső oldalán végig, a part elérésére. Háromnegyed óra haladás után megpillantottuk az öböl bejáratát, ahol luxushajók tucatjai jelezték - megtaláltuk amit kerestünk. Türkizkék tenger, valóban fehér homok. A parton kis bungalók, ahol üdítőt, sört, szendvicset, stb. lehet fogyasztani. Az erdősebb részeken árnyék és kabócák. Akár egy egész napot el lehet itt tölteni, feledhetetlen élmény volt.

Pag-i kajaktúra
Nem akartam én Pag-ra menni, egyszerűen csak egy délutáni kajakozásra kirándulás tengeri kajakkal vir szigetről pagraindultam. Elhagytam a sziget csücskét, majd a lakatlan kis Skolic szigetecskét, amikor már félúton jártam, így adott volt a Pag-i látogatás. Útközben megálltam az egyik vízre telepített helyzetjelző torony mellett. Furcsa volt már menet közben, hogy nagyon lassan közeledek, mikor odaértem mellé, akkor láttam, hogy mekkora sodrása van a víznek. Valószínű, hogy az apály-dagály tevékenység következtében ebben a szűk kis tengeri csatornában így felgyorsul az áramlás, mintha folyón mentem volna. Érdekes, mi mindenre kell figyelni a tengeren, nem csak annyi az egész, hogy kinézek egy pontot és odamegyek....kirándulás tengeri kajakkal vir szigetről pagra
 A parthoz közelítve egyre egyértelműbbé vált, hogy Pag-nak ezen a részén nincs jele életnek..             Kopár dombok, a part teljesen kiépítetlen, látszik hogy teljesen lakatlan, pár trafóállomáson és világítótornyon kívül itt semmi nincs.
kirándulás tengeri kajakkal vir szigetről pagra

A táj holdbéli, a több négyzetkilométer területen legfeljebb 1 földút kigyózik... A part nagyjából mindenhol köves, sehol nem láttam itt homokos partokat, inkább olyan iszapos-féle, vagy kavicsos, köves,csipkézett. Érdekes hangulata volt az egésznek, olyan volt kicsit, mintha egy másik bolygón járnék, csak a távoli nagyfeszültségű tornyok jelentették a civilizáció nyomait. Hihetetlen, hogy kb 1 órányi kajakozásra egy teljesen más világba lehet itt csöppenni. Mindenképp megérte eljönni ide, a maga furcsa világával együtt nagy élmény volt.
kirándulás tengeri kajakkal vir szigetről pag szigetre
Visszafelé megnéztem egy másik helyzetjelző bólyát, aztán ugyanazon az útvonalon érkeztem vissza a 'civilizációba'....Ajánlom azoknak, akik szeretnének egy mindentől távoli világba csöppenni.
A túra logja (oda vissza 14 km):
vir sziget kiránduláskirándulás tengeri kajakkal vir szigetről pag szigetre
Világítótorony túra kajakkal

Ez egy haladóknak való kajaktúra, 4 és fél óra kajakozással.lakatlan sziget vir sziget közelében A világítótorony után van egy szép kis öböl homokos parttal, ezt vettük célba. Egésznapos program, aki belevág vigyen magával egy kis elemózsiát és megfelelő mennyiségű vizet.

A lenti logon látható a teljes útvonal. Mi a Vir-i öblöt átvágtuk, de a partot végig követve is teljesíthető, kb. 40-50 perc többletidőt igényel az a verzió. A nyári hónapokban frontmentes napokon számítani lehet a délutáni tramontana szélre a visszaúton kellemes hátszelet biztosítva, akár evezés nélkük is visszacsoroghatunk.

Ajánljuk azoknak, akik szeretnek túrázni és bevállalnak egy 4-5 órás (nem erőltetett) evezést, kellemesen elfáradva, élményekkel gazdagodva fognak hazatérni.

A túra logja (19 km):

Silba szigete
 Silba egy nagyon hangulatos kis szigetecske, lakossága alig éri el a 300 főt. A sziget csak hajóval közelíthető meg,       ezért nincs zsúfoltság, mintha megállna az idő az itt nyaralók számára. A szigeten számtalan aprókavicsos és           homokos   strand található, nagyszerű panorámával. A helyi éttermekben kitűnő hal- és kagylókülönlegességeket     kínálnak. A szigetre rendszeres kompjárat van Zadarból.

Búvárkodás, snorkeling a szigeten

Kora délután indultunk el a sziget nyugati csücske felé egy jó sznorkelezés reményében. Teljes szélcsend volt, a nap is szépen sütött és elég korán volt még ahhoz, hogy a nap megfelelő szögben süssön be a tengerbe, így elég fény jusson be ahhoz, hogy pár méteres mélységben is csodálatos színek legyenek. Nagyon jó időpontot választottunk, kristálytiszta volt a víz és a viszonylag kevés fürdőző miatt elég nagy életet tapasztaltunk lent. A sok kis színes hal mellett kőhalat (0:47) és egy kis polipot (1:32) is sikerült lencsevégre kapni. Nagyon szép volt ez a tagolt partszakasz a víz alól, érdekes képződmények, formák rajzolódtak ki.

Apartman - Árakhoz kattintson IDE!

Főoldalra való visszatéréshez IDE!